Garmin Vector Service del III

Bild: Garmin Vector-pedaler i kartong
Bild: Garmin Vector-pedaler i kartong

I maj i år skickade jag min ena uppsättning Garmin Vector-pedaler på service efter att dom börjat glappa i axeln. Det var ett ganska väl känt fel på tidigare modeller och omfattas givetvis av garantin.

Servicen gick fort och efter ungefär en vecka fick jag nya utbytta pedaler som har fungerat bra sedan dess. Även min andra uppsättning Vector började glappa i vänster pedal om än något mindre. Men här fanns längre garnatitid att spela på och jag beslutade att skicka dem på service efter säsongens slut.

Så för en vecka sedan skickades dom iväg och nu är det nya utbytespedaler på väg tillbaka. Även om kunskapen hos supporten inte alltid är så lysande så är det åtminstone inget fel på servicen.

Denna goda service visade sig också när jag valde att Uppgradera mina båda Vector till Vector 2. I uppgraderingskitet ingick 2 kommunikationspodar som sköter om överföringen av data mellan pedalerna och cykeldatorn. En av dessa podar ville inte fungera och efter lite felsökning visade det sig att ena stiftet i kontakten som ska vara lite fjädrande hade stannat i infällt läge och det blev inte ordentlig kontakt. Jag kan inte säga om det var så vid leverans eller om jag orsakade det vid anslutning.

Efter samtal med Garmins support meddelar man att man helt enkelt skickar en ny pod med posten. Det kändes som väldigt god service.

Så nu är det ordning på allt inför den kommande inomhussäsongen och allt verkar fungera som det ska.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , ,

Posted from Stockholm County, Sweden.

Stockholm County, Sweden

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.