På måndag var det planerat teknikerbesök från Comhem för att titta på vårt konstiga ljud som bara hörs i ena högtalaren på TV3. Trots att grannar haft samma problem så ansåg man tydligen att felet var hos mig.
Men imorse innan jag åkte till jobbet fick jag för mig att dubbelkolla och se, problemet var borta! Ljudet lät helt normalt även på TV3, lika starkt ur båda högtalarna. Jag hade tänkt ringa Comhems kundtjänst under dagen och avboka teknikerbesöket men dom hann ringa före. Tekniker hade tydligen varit ute igen och hittat felet. Har man gammal analog kabel-TV som vi har, sänder inte TV3 ut stereoljud. Men när Comhem sänder ut det till hushållen har man haft stereoljud påslaget vilket fick till följd att det bara hördes ljud ur ena högtalaren — såklart. Så Comhem hade slagit av stereo och nu funkar det. Åtminstone så till vida att det inte låter ur en högtalare och skorrar i en annan.
Så teknikern är avbokad och denna långbänk avslutad, va skönt!
[tags]Com Hem, Comhem, TV, Kabel-TV, KabelTV, Kundtjänst, Kundservice, Felanmälan, Support[/tags]