Ny motionscykel, Trojan

Jag hade bestämt att under den här dagen ska jag plugga, och använda mig utav mormor och morfars lägenhet, I och med att dem skulle åka bort under lördagen och söndagen, så frågade jag dem om jag fick tillbringa min dag i lägenheten. Självklart var det helt okej. När jag väl kom dit så kom morfar på att jag istället för att sitta helt ensam i deras lägenhet skulle följa med dem till morfars syster Pyret och hennes man Göran. Jag behövde inte fundera länge, själva tanken att få komma bort ett tag var väldigt frestande för min del. Jag behöver verkligen ta det lugnt och slippa stressen som finns här hemma.

Så jag gick hem igen och packade väskan med kläder och datorn, berättade för mamma att jag följder med Mormor och morfar och kommer hem dagen efter. Där efter sprang jag över till mormor och morfar färdig packad.

När vi väl satt i bilen så frågade mormor mig om jag tyckte det vore bra med lite godis, och självklart ville jag ha lite godis på kvällen. Så vi stannade vid Coop Forum och köpte Godis, dagens tidning och lite smått och gott som skulle finnas tillgängligt till kvällen. Där efter satt vi i bilen igen och resan mot Pyret och Göran började. Jag satte i hörlurar i öronen och hög musik och bara lutade mig tillbaka i bilen, det var så skönt att bara titta ut genom fönstret och se allt åka förbi medan jag satt där i min egna lilla bubbla.

Väl framme så fick vi ett varmt välkomnande utav Pyret och Göran, dem berättade för mig hur kul dem tycker det är att ha mig hos dem, att det var väldigt längesen vi sågs senas och så vidare. Självklart tycker jag också det är jätte kul att träffa dem igen. När jag kom in i deras hus visade dem mig runt och berättade om allt möjligt som fanns i huset. Sedan dukades det fram fika och lite kaffe till.

Medan jag och Pyret satt i deras kök och pratade om allt och lite till så var mormor och morfar och Göran inne hos grannen som tydligen fyller år och grattade och pratade lite. Mormor kom tillbaka mycket tidigare än morfar och Göran gjorde, dem stannade kvar och tog någon öl och pratade för mesta dels.

Jag, mormor och Pyret satt kvar köket och pratade och jag hämtade min dator och visade dem lite bilder på familjen och från min bal i somras och en massa.

Resten utav dagen tillbringade jag i ett utav gästrummet sittande vid datorn och kollade på en massa filmer, gud så skönt det var:) Sedan fram mot 18:00-18:30 tiden så var det dags för middag, vi fick köttfärslimpa med hem gjort potatis mos, sedan fanns det ris till mig som då inte äter potatis. Och till det serverades det en underbart god gräddsås och stekt svamp till det. Det var så under bar gott och man var verkligen jätte mätt efter middagen.

Resten av kvällen tillbringades ute i vardagsrummet framför tv:n och invigningen utav Friends nya arena som öppnades idag. Det var faktiskt lite mysigt att sitta framför tv:n i ett väldigt fint hus med väldigt trevliga personer. Alla gick och la sig fram mot 23:30 om inte senare, men det var helt tyst i huset och jag sov alldeles perfekt.

Morgonen där på vaknade jag vid 09:30 ungefär och det fanns frukost fram dukat och dem flesta var redan vakna, jag åt dock inte så mycket till frukost men det är en vana för min del. Sedan efter åt var det dags att klä på sig, och sätta sig i bilen för att åka till Huddinges Centrum där det var någon form utav en marknad. Det var inte så mycket folk, det luktade rökt ren kött över hela marknads, och över allt fanns det massor utav fina hemgjorda saker eller en massa ren korvar och sådana saker man kunde köpa. Mormor och Morfar köpte hem en hel ren korv och sidfläsk. Vi tillbringade inte så mycket tid på marknaden vi kollade mest bara lite sedan var vi klara, då gick vi in på Ica för att dem vuxna förstås ville ha dagens tidning, Sedan överraskade Pyret mig med att hon gav mig 500 kronor, i och med att jag skulle fylla 16 unge två veckor senare. Sedan där efter for vi hem igen.

När vi kom hem igen så satte vi oss i köket för att fika lite, kaffe och bullar togs fram. Vi pratade lite om allting men framför allt om träning och hur vidare jag tränar och hur jag kulle vilja träna. Jag sa att dem roligaste sätten var att cykla eller att simma. Och då kom Pyret på att dem har en Motions cykel i förrådet som bara står och ingen använder den. Vi gick ut för att kolla på den, den var i ett fint skick och fungerade alldeles utmärkt, jag visste att pappa länge velat ha en sådan cykel hemma. Eller kanske inte en just sån här men den fungerade och var väldigt bra och dessutom näst intill oanvänd. Så jag bestämde mig för att ta hem den och sedan fick vi där hemma bestämma om vi skulle behålla den eller inte. Vi skruvade isär cykeln och la in den i bagage luckan på bilen.

Pyret var väldigt glad att cykeln nu skulle komma till användning hemma hos oss. Och om vi inte ville ha den så skulle morfar jätte gärna vilja ha den, men jag visste att om jag tog hem denna cykel så lär den inte komma där ifrån.

Efter jag fått cykeln så satte vi oss och åt middag, det serverades fisksoppa till middag den var väldigt god, i och med att jag inte gillar fisksoppa så var denna väldigt god och smakrik. Efter middagen var uppäten och vi var mätta och belåtna så var det dags att åka hem. Jag gick in i rummet jag sovit och packade ihop min dator och mina laddare. Och ställde in det i bilen. Datorn ställde jag i baksättet med mig för att jag skulle se på film på hemvägen. Vi sa hejdå till Pyret och Göran och tackade för helgen och maten, dem sa att jag jätte gärna skulle komma tillbaka och hälsa på igen. Och det gör jag självklart. Det var mycket trevligt. Väl sittande i bilen så kännde jag att dem här två dagarna jag varit borta har verkligen behövts och det var skönt att komma hem igen. När cykeln syndes i hallen så blev alla jätte glada och alla ville testa cykla och det blev näst in till lite tjafs och bråk men det löste sig till sist. Helgen var lyckad och avklarad.