Idag har jag anmält fel på TV3 hos Comhems kundtjänst. Har stört mig på några veckor nu att ljudet bara kommer ut på en kanal medans det hörs mycket svagt och skorrigt ljud i andra kanalen. Men deras kundtjänst/felanmälan är inte jordens roligaste att ringa med jättelånga väntetider och tävlingen ”vem kan ställa flest och dummast frågor” när man väl kommer fram.
och så var det såklart idag med. Hela köret från att hemmabio inte fick vara inkopplad, antennkablar skulle bytas till att man rent allmänt nog hade hört fel och att man måste ringa minst en granne medans dom väntade kvar i telefon. Jag ringde en av dem som vi har bra kontakt med och frågade R. De hade inte tänkt på det men gick genast upp och slog på TVn och lyssnademer noga och ja, där var felet!
Man tänker ju inte på det om man lyssnar på ljudet genom en vanlig TV där man sitter en bit bort i en soffa och högtalarna i TVn sitter nära varandra. Men sätter man sig framför TVn och lyssnar eller drar ut det i ljudsystemet så hör man det tydligt.
Då lades en felanmälan med klargörandet att OM det var fel hos mig så skulle jag vara beredd på att få betala det själv :)
Nu får vi se hur många år det tar för dom att lösa detta.
[tags]Com Hem, Comhem, TV, Kabel-TV, KabelTV, Kundtjänst, Kundservice, Felanmälan, Support[/tags]