Så har båten äntligen kommit tillbaka från verkstad och det känns riktigt, riktigt roligt! Lite trist att halva sommaren redan gått och en massa, eller i vart fall några fina sommardagar förflutit, men desto mer glad för att den hann tillbaka innan semestern på Rånö nästa vecka. Hela planeringen bygger på att vi ska ha den med oss.
Reparationen slutade som sagt i ett nytt underhus till drevet, eller rättare sagt ett begagnat, samt ett nytt överhus för att få en ny och hel oljepåfyllningsskruv. Även överhuset fanns begagnat så man kan säga att jag hade tur. Helt nya delar hade slutat på en helt annan prislapp men det blev väldigt dyrt ändå =( Förutom nya bälgar, diverse packningar så blev det också två nya batterier eftersom de gamla gav upp och inte längre tog någon laddning.
Nu låter allt helt normalt och det ska bli kul att ta en första ordentlig provtur.
Jag har inte pratat med mitt varv än, måste nog samla lite kraft inför det obehagliga samtalet. Jag hatar verkligen allt sånt! Man kan ju tycka att jag börjat få lite rutin på att reklamera på sistone men jag vänjer mig aldrig. Vet inte hur mycket jag kan stå på mig men ska i vart fall göra mitt bästa för att förmedla min skepsism. Någon kompensation tror jag inte så mycket på. Och egentligen vet jag inte om dom har slarvat eller om det bara kan bli så här. Men ändå tycker jag att antingen borde något synts när man bytte olja i våras. Och syntes det inget så har det blivit otätt efter påfyllningen och då hade det kanske kunnat förhindras, om man påpekat att det var trasiga gängor i oljepåfyllningen och att det inte skulle gå att få tätt. Då hade det kanske kunnat sluta med en betydligt billigare nota. Men jag ska i alla fall ställa frågan.
Men nu ska jag se fram emot mycket båtåkande och hoppas ingenting mer tråkigt dyker upp framöver.
[tags]Windy, Windy 22, Båt, Båtar, Båtliv, Volvo Penta, Båtmotor, Båtmotorer, Bensinmotor, V8, Mekaniker, Meka, Mecka, Marina, Varv[/tags]