Nu har jag fått något jag tolkar som ett slutgiltigt besked från mitt varv som jag anser åtminstone bidrog till att skadan på mitt drev uppstod. Beskedet är såklart det väntade, att man gjort som man brukar och att det är normalt och brukar funka bra. Ingen ursäkt eller annat förslag till kompensation. Och ärligt talat hade jag väl inte väntat mig det heller.
Och såklart är det svårt att säga när kuggarna i drevet skurit och kanske har det varit vatten i oljan vid tidigare tillfällen, å andra sidan var det så pass mycket vatten i oljan att det mycket väl kan ha uppstått efter mycket lite körning enligt 2 oberoende verkstäder. Men jag anser helt klart att varvet borde ha sagt till att oljepåfyllningsskruven hade trasiga gängor och man borde inte ha använt flera packningar för att täta. Och helt klart är att när de öppnade drevet, fanns inget vatten i oljan.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra eller vad man kan kräva. Jag är urusel på sånt här. Helt klart är att det känns som väldigt onödiga pengar som kunde gått till annat och bättre. Kanske är det lite mesigt men jag tänker nog åtminstone föreslå att de krediterar årets kostnader för båtplats och sjösättning och upptagning. Det känns som ett minimum och som bara är kostnader för deras tid och inget som ska ut ur kassan. Även efter en sådan kompensation, är det mig det svider mest för.
Har någon vart med om liknande tar jag tacksam emot tips och råd.
[tags]Windy, Windy 22, Båt, Båtar, Båtliv, Volvo Penta, Båtmotor, Båtmotorer, Bensinmotor, V8, Mekaniker, Meka, Mecka, Marina, Varv[/tags]