Resa till Visby

Igår lastade jag och kollegan våra lådor med prylar och tog 21-färjan mot Gotland och Visby där vi skulle visa hjälpmedel på Syncentralen. vi skulle komma fram runt midnatt och vi hade bokat ett hotell nära hamnen och meddelat vår sena ankomst.

Väl framme i Visby kändes det dumt att ta en taxi när vi visste att det rörde sig om några 100-tals meter, så vi tog våra ledarhundar och pirror med lådor och började traska. Ens om vi hade velat ta taxi hade det ändå inte funnits någon. Hamnen blev totalt öde på ågra minuter efter färjans ankomst.

Men vi gick rätt snart vilse och ringde hotellet för en vägbeskrivning. Hade vi varit fullt seende hade man tydligen mer eller mindre sett skylten från färjeterminalen men det gjorde inte vi. Vi försökte så gott det gick att beskriva vår position via telefon och receptionskillen försökte helhjärtat hjälpa oss, men som han tröttnade och ville gå hem, satte han sig i bilen och letade efter oss.

Det tog längre tid att lasta i och ur lådor och hundar än att köra dit men det var skönt att komma i säng. Någon öl i hotellbaren var det inte tal om, för det fanns ingen hotellbar :)

Visningen idag gick bra även om jag tvivlar på att det kommer ge något. De har sina egna leverantörskanaler här ute på den gröna ön, men det är alltid bra att synas och man vet som sagt aldrig om de hittar någon produkt som de inte har och som de tycker är bra.

Under kvällen har det varit en trivselaktivitet med middag och lite uppträdanden, bland annat diktläsning på äkta gutemål där man inte förstod många stavelser men det var coolt att höra den gamla dialekten. vi fick också åka turisttåget före middagen genom stan och det var riktigt härligt!

vår färja tillbaka till Stockholm går tidigt i morgon så vi tackade för oss ganska tidigt och visa av erfarenheter så blev det taxi till hotellet.