Hemma igen

komodoNu är jag tillbaka från tjäsnteresa till vårt huvudkontor i göteborg. Och efter en tuff resvecka känner man sig mer än lovligt mör och seg och jag ska bara dricka upp mitt té innan jag faller ihop, förhoppningsvis i sängen :D

Målet med resan var att alla tre kontoren skulle träffas, fira en chefs 50-årsdag och göra något trevligt ihop, lite produktvisning från en leverantör samt hålla lite internutbildning. Så det var ett ganska späckat schema. Jag åkte ner redan i söndags för att slippa gå upp i ottan.

Under måndagen rådde som vanligt på vårt HK strukturerat kaos får man väl säga — om man ska vara snäll =) Men alla programpunkterna genomfördes och vi rusade i sista minuten in på en restaurang på Järntorget. Maten var ganska god och säkert otroligt dyr med tanke på hur lite mat och hur lite vin i glasen man fick. Själv var jag ganska mätt redan innan så det gjorde som tur var inget. Och jag brukar ju dricka måttligt innan man ska iväg på föreställning sen.

Så efter middagen gav vi oss iväg till Pusterviksteatern vid Järntorget där vi tittade på slagverksteatergruppen Komodo. Otroligt duktiga slagverkare som lekte med trummor sång och spex i ”Kabaré Kalabalik” i två timmar. Svårt att beskriva men dom jonglerade med trumpinnar samtidigt som dom spelade, bytte instrument under tiden och liknande. Titta bara på klippet från Youtube nedan. En bit in i andra akten började jag få nog eftersom man nog måste se vad som händer på scenen för att få ut allt av deras rörelser, minspel etc. Men jag älskar slagverk och de här 5 killarna kunde verkligen sin sak. Känner igen dom från Talang 2008 i TV4 där Bert Karlsson såklart sågade dom =)

Efter föreställningen var vi några tappra som gick vidare och drack öl i närheten av kontoret. Stället stängde dock kl22 så vi lyckades smita in i baren på ett hotell men vid midnatt ungefär sa vi god natt och var och en gick till sitt. Vi hade samma hotell som våra skånska kollegor.

Vid frukost kände jag mig oförskämt pigg. Blev inte så värst många pilsner igår i och för sig men inte heller sådär oerhört trött jag varit på sista tiden. Idag körde vi ett längre pass av internutbildningen och det var väldigt roligt och gav nya idéer och inspiration. Så nu ska jag fortsätta på egen hand.

Men på X2000 hade jag svårt att hålla mig vaken. Noterade glädjande nog att på hela resan ner fungerade mobilt bredband så när som på några korta streckor. Riktigt imponnerande faktiskt. Då kan man faktiskt få tiden att gå. När mobilt bredband är bättre än SJs ombord på tåget, har det gått långt =)