Klagat hos hyresvärden

För några dagar sedan tröttnade min fru och skrev ett långt mail till fastighetsförvaltaren i vårt hyresbolag och radade upp en lång lista på saker som inte var bra med lägenheten och faktiskt gick det fort att få ett svar och inbokat besök.

Det som utlöste det hela den här gången var att vart enda fönster i hela lägenheten läckte, inklussive taket i köket vid kraftiga regn vilket inte känns så jättebra, inte ens i en hyresrätt. Att ha en skål på golvet i köket där det dripp-droppar i när det regnar borde även väcka hyresvärdar till liv.

Under besöket gick vi igenom lägenheten rum för rum, från golv till tak och påpekade allt vi kunde komma på. Förutom fönstren och det läckande taket, var det tapeter och golv i rum, kyl och frys, spis och fläkt, badrumsskåp och duschblandare samt en läckande inglasad balkong. Det var verkligen en gedigen lista.

Det kändes som om man tog väldigt lätt på många av klagomålen. Även om man haft en takfirma som inte hittat någon direkt skada i taket så verkar man nöja sig med att konstatera att det droppar och vatten kan krypa och det är svårt att hitta och därmed verkar det bero. Klagomålen på spis, kranar, fläktar, gamla elelement etc, avfärdades ganska kategoriskt. Bara en sådan fånig sak som att om vi ville montera ner de gamla elelementen som ingen vättig människa idag använder, både på grund av elförbrukningen och brandrisken, fick vi minsann förvara dem själva och återinstallera vid avflyttning eftersom de ingick i lägenheten :) De gamla elelementen var dessutom placerade i badrummen vilket kändes mycket korkat. Det är dessutom inte ens nya sortens oljefyllda elelement utan de gamla som kan bli så sjukt varma.

Däremot lovade man att åtgärda några golv som var direkt trasiga och faktiskt se över fönstren som uppenbart är helt otätade. Vi får se när hantverkare dyker upp!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , , ,

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.