Motor- eller drevproblem del IV

IMG_8763Jag kan inte låta bli att reflektera över skillnaden mellan företags servicenivå. När det kan ta veckor att fundera på om man har tid att analysera ett fel jämfört med att det tar 5 dagar, inklussive midsommar och helg att ha analyserat felet. Sedan att resultatet inte var så upplyftande, är en helt egen historia..

Idag ringde Regal Serivce och meddelade att man tittat på min båt. De hämtade den i onsdags och beklagade att de inte skulle hinna före midsommar =) Grundfelet var det alla andra trodde, glappa knutkors/drivknutar och en bricka som ramlat loss och låg och skramlade i drivknutsbälgen.

Hade det bara stannat där hade allt vart frid och fröjt. Nu hittade man även vatten i oljan i underhuset och på grund av det har drivningen (vad delarna nu heter =)) gåt sönder. Lite märkligt eftersom mitt varv sa sig ha bytt oolja vid monteringen av drevet och då såg inget konstigt ut och man monterade även nya pluggar och packningar. Antingen missar man att det är vatten i oljan vilket är mycket tveksamt. Eller så har man misslyckats med att få det tätt efter oljebytet. Det har i så fall orsakat att mitt drev rasat =(

Kostnader? Jodå.. Det kommer förmodligen att passera 50.000kr-strecket och gör det det, är nog min båthobby slut. Vi får se, fortsättning följer. Men om det finns någon där ute med lite extra övernaturliga krafter, kanske ni kan lägga ett gott ord för att det antingen blir billigare, eller att mitt träd på framsidan helt plötsligt ska börja blomma tusenlappar! Inget dera kommer nog att hända.

Andra bloggar om: , , , , , , , , , , , , , ,

Posted from .

En kommentar till “Motor- eller drevproblem del IV”

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.