Man blir verkligen så besviken. I april i år kopplade Comhem in sitt bredband i vårt bostadsområde. Man var försenad, först i föreningen där det skulle tragglas om och vad vi skulle ha. Slutligen bestämmer man sig för att uppgradera ett ruttet gammalt kabel-TV-nät från början av 80-talet eller när det kan ha installerats. Förmodligen i samma veva som husen byggdes.
När Comhem väl sätter igång med att gräva är det försenat, vår tomt — som förvisso inte är så vacker används som uppläggningsplats för sten och grus. Dom har förmodligen bara valt den fulaste tomten i kvarteret istället för alla andras fisförnäma rabatter och prydliga framsidor :-)
När bredbandet väl kopplas in är det strul med kundtjänst. Trots att dom lämnat ut modem och inkopplingsdatumet passerat och är noterat kan dom inte se att vårt område finns — men ändå finns på något vis. När dom väl lyckas lägga på en tjänst och modemet börjar lysa kan man tycka att då kan dom börja fakturera och vi behöver aldrig mer höras. Mmm troligt…
Enda sedan inkopplingen i våras och till dagens datum, har vårt bredband — och ofta även TV — lekt jojo och gått upp och ner. Ibland 10 minuter ibland flera timmar, ungefär så lång tid som det tar att komma fram till en idiot i kundtjänst, förklarat att, ja, kontakten är i, ja, modemet är omstartat, nej, det lyser bara en lampa, ja, jag har tagit bort min router och datorn ansluten direkt i modemet. Och ja, jag har kollat duplex och det har fungerat fint enda tills ni tog ner länken. Vad ihela friden har mitt nätverkskorts duplexinställningar med att länken är nere, stendöd att göra?
Men allt för ofta, nästan jämt, som nu — dyker skiten nattetid, efter midnatt, eller ännu mer retsamt straxt efter kundtjänst har stängt. Ringer man dagen efter och säger att mitt bredband lekte jojo igår så får man svaret att ”jo men nu funkar det ju” och så börjar ramsan enligt talmanus om igen.
Sedan ringer dom en gång i månaden och ihärigt frågar hur jag mår, kallar mig vid namn och försöker inge en kompiskänsla. frågar hur mycket jag tittar på TV? Ja så ofta den funkar jävla idiot! ”Oj är du missnöjd? Ring kundtjänst så löser dom det!” Nej tack, jag betalar redan 399kr för något som inte fungerar och är inte överdrivet sugen att betala ett par hundra till för ännu mer skit jag kommer reta mig på och som precis som nu tar min tid och energi.
Det här inlägget är författat i Wordpad och ska laddas upp så fort bredbandet fungerar igen…
[tags]Comhem, Internetoperatör, Internetoperatörer, Internetleverantör, Internetleverantörer, Internet, Bredbandsoperatör, Bredbandsoperatörer, Bredbandsleverantör, Bredbandsleverantörer, Bredband, Telefoni, TV[/tags]
59.149805218.1462933